Четверг
18.04.2024
23:10
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Православное богословие
Главная Регистрация Вход
Тезисы и очерки »
Меню сайта

Категории каталога
Христос и добродетели [59]
О добродетелях во Христе и как нам учиться им.

Наш опрос
Побудили ли материалы сайта к размышлениям?
Всего ответов: 10

Главная » Статьи » Христос и добродетели

Христос і краса
Администратор не несет ответственности за рекламу на сайте и содержание Гостевой книги. Она предоставляется сервером (компанией uCoz) без участия Администратора. Она часто является неправославной, потому всякий читает ее на свой риск.
 
Як Христос ставиться до краси? Як Втілений Бог ставиться до краси? Що Він хоче відкрити нам про красу?

Тут виникає багато питань.

Як виявляється, ця тема не розкрита в Євангелії прямо і широко. Спершу складається враження, що Христос не надає красі особливого значення... Він майже ніколи про неї не говорить. Не роблять цього і апостоли. Але чи справді так?

Є декілька місць Нового Заповіту, важливих для розуміння краси.
Матв. 6:16-18: 16 А як постите, то не будьте сумні, як оті лицеміри: вони бо зміняють обличчя свої, щоб бачили люди, що постять вони. Поправді кажу вам: вони мають уже нагороду свою! 17 А ти, коли постиш, намасти свою голову, і лице своє вмий, 18 щоб ти посту свого не виявив людям, а Отцеві своєму, що в таїні; і Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі явно.

Матв. 6:25-34 : 25 Через те вам кажу: Не журіться про життя своє що будете їсти та що будете пити, ні про тіло своє, у що зодягнетеся. Чи ж не більше від їжі життя, а від одягу тіло? 26 Погляньте на птахів небесних, що не сіють, не жнуть, не збирають у клуні, та проте ваш Небесний Отець їх годує. Чи ж ви не багато вартніші за них? 27 Хто ж із вас, коли журиться, зможе додати до зросту свого бодай ліктя одного? 28 І про одяг чого ви клопочетесь? Погляньте на польові лілеї, як зростають вони, не працюють, ані не прядуть. 29 А Я вам кажу, що й сам Соломон у всій славі своїй не вдягався отак, як одна з них. 30 І коли польову ту траву, що сьогодні ось є, а взавтра до печі вкидається, Бог отак зодягає, скільки ж краще зодягне Він вас, маловірні! 31 Отож, не журіться, кажучи: Що ми будемо їсти, чи: Що будемо пити, або: У що ми зодягнемось? 32 Бож усього того погани шукають; але знає Отець ваш Небесний, що всього того вам потрібно. 33 Шукайте ж найперш Царства Божого й правди Його, а все це вам додасться. 34 Отож, не журіться про завтрашній день, бо завтра за себе само поклопочеться. Кожний день має досить своєї турботи!

Матв. 7: 15-20: 15 Стережіться фальшивих пророків, що приходять до вас ув одежі овечій, а всередині хижі вовки. 16 По їхніх плодах ви пізнаєте їх. Бо хіба ж виноград на тернині збирають, або фіґи із будяків? 17 Так ото родить добрі плоди кожне дерево добре, а дерево зле плоди родить лихі. 18 Не може родить добре дерево плоду лихого, ані дерево зле плодів добрих родити. 19 Усяке ж дерево, що доброго плоду не родить, зрубується та в огонь укидається. 20 Ото ж бо, по їхніх плодах ви пізнаєте їх!

Матв. 13: 44-46 : 44 Царство Небесне подібне ще до захованого в полі скарбу, що людина, знайшовши, ховає його, і з радости з того йде, та й усе, що має, продає та купує те поле. 45 Подібне ще Царство Небесне до того купця, що пошукує перел добрих, 46 а як знайде одну дорогоцінну перлину, то йде, і все продає, що має, і купує її.

Івана 10: 11: [ Христос говорить: ] 11 Я Пастир Добрий! Пастир добрий кладе життя власне за вівці.

1 Петра 3: 3-4: 3 А окрасою їм нехай буде не зовнішнє, заплітання волосся та навішання золота або вбирання одеж, 4 але захована людина серця в нетлінні лагідного й мовчазного духа, що дорогоцінне перед Богом.

Івана 2: 1-11: 1 А третього дня весілля справляли в Кані Галілейській, і була там Ісусова мати. 2 На весілля запрошений був теж Ісус та учні Його. 3 Як забракло ж вина, то мати Ісусова каже до Нього: Не мають вина! 4 Ісус же відказує їй: Що тобі, жоно, до Мене? Не прийшла ще година Моя! 5 А мати Його до слуг каже: Зробіть усе те, що Він вам скаже! 6 Було тут шість камінних посудин на воду, що стояли для очищення юдейського, що відер по дві чи по три вміщали. 7 Ісус каже до слуг: Наповніть водою посудини. І їх поналивали вщерть. 8 І Він каже до них: Тепер зачерпніть, і занесіть до весільного старости. І занесли. 9 Як весільний же староста скуштував воду, що сталась вином, а він не знав, звідки воно, знали ж слуги, що води наливали, то староста кличе тоді молодого 10 та й каже йому: Кожна людина подає перше добре вино, а як понапиваються, тоді гірше; а ти добре вино аж на досі зберіг...11 Такий початок чудам зробив Ісус у Кані Галілейській, і виявив славу Свою. І ввірували в Нього учні Його.


Ці місця виявляють, як ставиться до краси Христос.

По-перше, в уривках з Матвія, а також з Івана вживається слово kalos, що означає " добре абсолютно, очевидно для інших, прекрасне, що підкреслює гармонічну повноту і завершеність, стрункість, співрозмірність і пропорційність ”. Також у такому ж смислі вживається вираз "милосердний самарянин” (також по грецьки kalos ).

Христос говорить, що Отець турбується про всіх, а найперше про людей. І слід шукати Царства Божого і правди його, а все інше додасться. Що ж таке Царство Боже? "Царює Господь, зодягнувся у велич, у красу зодягнувся”. "Царство Боже — це праведність, радість і мир у Святому Дусі”. Отже, Царство Боже — це царство Отця, і Сина, і Святого Духа. Отже, Христос говорить, що важливе життя у Дусі Святому. Це життя, це царство і є справжньою красою, для якої створена людина.

Краса приносить радість, а радість — дар Божий. Істинна краса, отже, не від людей, а від Бога і є даром усім. Усі люди красиві від Бога, усіх їх слід любити, бо вони сотворені Богом за образом Його; це природна і невіддільна краса створінь Божих. "І побачив Бог, що добре воно (творіння)” ( Буття ).

Краса і радість пов ' язані. Де краса — там і радість, де радість — там і краса. "Намасти оливою голову свою і лице вмий, коли постиш... виявити піст Отцю в таїні. Отець, що бачить таємне, віддасть тобі явно”. Ці слова підкреслюють, що олива — символ радості, і тут же символ краси. Також і тут говорить Христос про тайну краси. Справжня краса — це тайна.

Краса — ясна та проста; прості люди легко можуть відрізнити плоди дерев одних від інших. Так і краса має бути справжньою, настільки ясною і простою, очевидною, як плоди хороших дерев, щоб її легко можна було відрізнити. Таким чином, краса — вказує шлях до Бога.

Нарешті подивімося уважніше і на перше чудо Христа на весіллі у Кані Галілейській. Тут ще очевидніше те, що краса — це тайна, краса — це чудо; як вода перетворена на вино найкраще дією Христа, так і справжня краса, справжня радість (символом якої є вино) — таємничо походить від Нього. Навіть звичайні речі при послухові Христу, як сказала Діва-Мати слугам, стають красивими. Це Таїнство; це незбагненно, це таємничо, це несказанно.

Вода стає вином; життя стає радістю; це таємниця краси, яка відкривається лише близьким до Христа. Сутність усіх творінь Божих — добра, а тому і красива.










Источник: http://www.theology.at.ua/publ/1-1-0-21
Категория: Христос и добродетели | Добавил: olexandr (26.09.2009) | Автор: Олександр Сергійович Жабенко
Просмотров: 3575 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 1
1 olexandr  
0
Матеріал потребує доопрацювання. Це скоріше спроба коротко вказати на основні місця Нового Заповіту, які важливі для розуміння краси...

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа

Поиск

Друзья сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz