Вторник
14.05.2024
11:14
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Православное богословие
Главная Регистрация Вход
Тезисы и очерки »
Меню сайта

Категории каталога
Христос и добродетели [59]
О добродетелях во Христе и как нам учиться им.

Наш опрос
Побудили ли материалы сайта к размышлениям?
Всего ответов: 10

Главная » Статьи » Христос и добродетели

Про обдарованість
Администратор не несет ответственности за рекламу на сайте и содержание Гостевой книги. Она предоставляется сервером (компанией uCoz) без участия Администратора. Она часто является неправославной, потому всякий читает ее на свой риск.
 
Жабенко О. С.

Про розвиток обдарованості

За відправний пункт візьмемо концепцію Л. С. Виготського про зони актуального та найближчого розвитку як основні в розвитку дитини. Саме ця концепція стверджує, що розвиток відбувається на сонові актуального рівня у напрямку зони найближчого розвитку, яка означається як те, що дитина не може на даному етапі виконати самостійно, без допомоги дорослих, але з їх допомогою може. Хорошим буде те навчання і виховання, яке випереджає актуальний, наявний рівень розвитку, веде у зону найближчого розвитку. Саме так зазвичай трактується розвиток дитини. [1]

Але слід все ж мати на увазі, що не тільки дорослі, але і будь-хто, хто у певному відношенні «випереджає» дитину у розвитку, може виступати у ролі «дорослого» для просування її у зону найближчого розвитку. Це може бути і більш здібний ровесник дитини, і незвична особистість і т. д.

Коротко проаналізуємо, які причини лежать в основі того, що розвиток обдарованості  у віці приблизно 14 років сповільнюється чи йде на спад.

По-перше, це підлітковий вік, майже його завершення, і цей період має свої особливості. [1]

1.     Провідною діяльністю виступає спілкування з ровесниками. Основні новоутворення – почуття дорослості, самоствердження, критичне ставлення до дорослих, стійкий характер самооцінки.

2.     Цей період – критичний. Як відомо, відбувається перехід від одного способу ставлення до дійсності до іншого. Якщо дитина до підліткового віку (до 10-11 років) засвоює соціальний досвід в першу чергу через дорослих, то в підлітковому віці відбувається ламання цього світосприймання, і в ролі джерела засвоєння соціального досвіду виходять на перший план самі підлітки, які сприймаються як «дорослі». Якість такого переходу може бути різною. Нарешті пізніше, уже в юнацькому та дорослому віці відбувається подальша перебудова світосприйняття: головну роль у розвитку мають цінності у широкому значенні цього слова (такими можуть бути наприклад, інші люди, які є цінністю, або Бог). Саме на них орієнтується зріла особистість. Якщо перший з цих переходів відбувається до настання дорослості практично в усіх людей, то другий – не в усіх, а його ступінь завершеності і визначає рівень особистісного розвитку людини, рівень її соціальної зрілості.

3.     Саме від якості цих переходів і залежить, наскільки кожна особистість буде примножувати набутий досвід і наскільки вона буде творчою (творчість – також цінність!).

4.     Слід зазначити, що з огляду на ряд цих та інших ключових моментів, наше суспільство (людство) не вміє долати підлітковий вік: у ньому є більш-менш напрацьовані принципи підпорядкування, але немає по-справжньому реалізованих принципів творчості і співпраці.
5.     Для розвитку здібностей потрібен «двигун», який постійно працює. Важливим є не надзвичайне навантаження у праці, а постійність. Постійна праця ефективніша, ніж непостійні, періодичні надзусилля. Лише та людина, яка постійно працює, може досягнути певних успіхів. Отже, потрібно поєднати здібності з тим, що постійно працює, діє, щоб забезпечити найефективнішу їх роботу і розвиток. Таким «двигуном» є цінності та діалог. Тому головне — поєднати працю (в тому числі розумову і творчу) з цінностями. Тоді цінності будуть рухати постійно творчість, бо цінності діють постійно, а творчість буде розвивати цінності.

Таким чином, слід звертати особливу увагу на розвиток цінностей дитини, ще з дитинства орієнтувати її на те, що саме з цінностями буде пов`язана її майбутня діяльність і спілкування.

Для розвитку, наприклад, художніх здібностей слід прищеплювати і розвивати у дитини з дитинства почуття прекрасного, вміння тонко розрізняти цінності.
Таким чином, слід зважати на це при вихованні та навчанні.

 

 

Список використаних джерел

1.     1 .           Кон І. С, Фельдштейн Д. І. Отроцтво як етап життя і деякі психолого-педагогічні характеристики перехідного віку // Збірник статей для конспектування з вікової і педагогічної психології для студентів фізико-математичного факультету. – Житомир, Видавництво Житомирського державного університету імені І. Франка. – 2005. – С. 38-42.

3.       2.    Мазаев С. А. Гений и злодейство // http://www.bogoslov.ru/text/print/395482.html 

 



Источник: http://theology.at.ua/publ/1-0-0-14
Категория: Христос и добродетели | Добавил: olexandr (01.06.2009) | Автор: Олександр Сергійович Жабенко
Просмотров: 1760 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 1
1 olexandr  
0
Так, людству невідомо, якою може стати людина в плані її інтелектуальних, виробничих, планувальних, фізичних сил та подібне. Адже вона може навчитися використовувати створені нею засоби творчості так, що неможливо буде впізнати, що це могла створити людина.
У цьому її потенціал -- може набувати великих висот.
Але як би не змінювалися способи діяльності людини, якими б засобами творчості вона не оволодівала, вона залишається людиною. І тут є проблема розвитку самої людини. А її справжній розвиток -- розвиток духовності та досягнення святості у єдності з Богом. І Євангельські заповіді тут вічний орієнтир. Адже вони динамічно рухають людину до вищих досягнень. І саме вони є мірилом розвитку людини та суспільства.
Виконати їх можна лише у Христі.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа

Поиск

Друзья сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz